۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 83467752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونق گردشگری عشایری در اصفهان مستلزم ارایه تسهیلات بانکی است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: رونق گردشگری عشایری در این خطه نیازمند حمایت مالی و ارایه تسهیلات بانکی است.

مختار اسفندیاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۴۰ نقطه مستعد برای توسعه گردشگری عشایری و روستایی در جنوب و غرب این استان شناسایی شده است و در صورت تجهیز و راه اندازی این نقاط می‌توان شاهد رونق هر چه بیشتر گردشگری روستایی و عشایری باشیم.

وی اضافه کرد: برآورد می‌شود که برای تجهیز و آماده‌سازی هر یک از آن‌ها به حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نیاز باشد که نیازمند مساعدت شبکه بانکی است.

مدیرکل امور عشایر اصفهان، گردشگری در این بخش را یکی از ظرفیت‌های رونق اقتصادی دانست و  افزود: با سرمایه گذاری بخش خصوصی و برنامه ریزی ؛ استان اصفهان را می‌توان به یکی از کانون‌های بزرگ گردشگری  تبدیل کرد.

اسفندیاری تصریح کرد: ایجاد زمینه‌های شغلی متعدد و متنوع در جامعه روستایی و عشایری در کنار مشاغل ثابت و اصیل این قشر، با اهمیت به نظر می‌رسد، برای مثال کمک به توسعه گردشگری و افزایش تولید صنایع دستی می‌تواند بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد و برای بهبود وضع آن تلاش کرد.

وی به ضرورت اصلاح نژاد دام اشاره و خاطرنشان کرد: تولید هرچه بیشتر با بهره وری بالاتر بویژه در زمینه گوشت قرمز به انجام مطالعات و پژوهش در اصلاح نژاد نیاز دارد.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان ارایه تسهیلات مربوط به پرواربندی را با اهمیت خواند و گفت: از ابتدای امسال بالغ بر ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرواربندی در اختیار عشایر قرار گرفته است، توجه هر چه بیشتر به این چنین طرح‌هایی برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

عشایر اصفهان به عنوان یک جامعه پویا و مولد، نقش انکارناپذیری در جغرافیای استان اصفهان داشته و به خاطر دارا بودن ویژگی‌های خاص علاوه بر مباحث اقتصادی ، از غنای فرهنگی بیشتری برخوردار بوده اند. 
جاذبه‌های مختلف و متنوع محیطی، چشم اندازهای زیبا ، نوع زندگی (کوچ)، صنایع دستی، تولیدات لبنی و مجموع جاذبه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی عشایر در یک مکان، دارای جایگاه ویژه ای برای جذب گردشگران است. 
در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند. 

عشایر این خطه سالانه بالغ بر ۱۰ هزار تن گوشت قرمز یعنی ۲۸ درصد مایحتاج این منطقه و در این مدت ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست تولید می‌کنند. 

۶۰۲۲/ ۶۰۲۰

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha